نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1969
-
الف
+

باشند گان «لوگر» جشن نوروز را پر شکوه تجلیل می کنند

باشند گان «لوگر» جشن نوروز را پر شکوه تجلیل می کنند.

به گزارش آی فیلم2، بر گزاری جشن عنعنه، نوروز در کشور «افغانستان» قدمت دیرینه تاریخی دارد و با فرا رسیدن سال نو دولت مردان ومردم با یک ویژگی خاص به خاطر تجلیل از این روز آمادگی می گیرند و آن را تجلیل می کنند.

«عبدالرحمن تسل» رییس اطلاعات وفرهنگ لوگر در یک مصاحبه گفته است: در ولایت باستانی لوگر نیز مانند سایر ولایت های کشور افغانستان نوروز را پر شکوه تجلیل می کنند، بعضی از باشندگان  لوگر با پوشیدن لباس های جدید تهیه «سمنک»، «هفت میوه»، غذا های متنوع وهمچنین رفتن به زیارتگاه ها وتفریحگاه ها با راه اندازی بازی های گوناگون نواختن ساز وسرود در جمع دوستان واقارب این روز را تجلیل می کنند.

«تسل» افزود: در شهر پل علم در دامنه کوه میر ابدال بابا ، در ولسوالی محمد آغه در دامنه های کوه خواجه صدر اولیا در قریه زرغون شهر و در ولسوالی برکی برک در تپه زیارت شاه ابو الفتح وتپه کاکو صاحب وهمچنین در سایر ولسوالی های لوگر به شمول موی سفیدان، جوانان، نوجوانان وخرد سالان می روند وبا راه اندازی بازی های محلی شان به بسیار خوشی از این روز تجلیل می کنند .

«شیر محمد» باشنده شهرپل علم گفت: سال جدید با انگیزه نو به دور از فرهنگ وعنعنات ناپسند، باید گرامی داشت شود وهمۀ ما با اتفاق ووحدت برای آینده درخشان گام برداریم ، وی ازطرف های درگیر جنگ خواست که جنگ را کناربگذارند و برای تامین صلح دوشادوش هم تلاش کنند.

«دیدار احمدلونگ» سخنگوی والی لوگر به آژانس باختر گفت: تجلیل از روزهای فرهنگی جز عنعنه های ما محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

مردم افغانستان چگونه نوروز را جشن می گیرند؟تصاویر

لغو مراسم جشن نوروز و میله «گل سرخ» در «مزار شریف»

کمیسیون عالی برگزاری جشن نوروز در افغانستان برگزار شد

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر